Hai să dăm mână cu mână / Cei cu inima română

vineri, 7 februarie 2014

TEORIA CONSPIRAŢIEI


Citiţi mai jos o poezie din 1881 a lui Alexandru Vlahuţă şi vedeţi dacă puteţi contrazice afimaţia următoare:



NU! NU ESTE NICI O SCHIMBARE.


Şi atunci te întrebi: dacă tot nu se schimbă nimic, ce rost are să te mai frămânţi şi să-ţi faci speranţe că cei urcaţi la putere nutresc măcar un singur gând bine-intenţionat la adresa ta, a mea, a celorlalţi semeni ai noştri?

Şi atunci pentru ce să te mai duci la vot? Poate doar ca să-ţi alegi singur călăul!

Sau, ceea ce este şi mai grav, unde este contribuţia noastră de mai bine?

Că doar am acţionat o viaţă întreagă cu dăruire, inteligenţă şi credinţă!

Şi la aceşti ani ai senectuţii, încărcaţi de experienţă şi plini de concluzii, ce le spunem copiilor noştri ?

Învăţaţi, munciţi, fiţi cinstiţi, că doar aşa vă va recunoaşte societatea şi veţi răzbi?!

Dar mai este societatea a noastră?! Cum oare ne-am lăsat duşi de nas?!

Şi cum o vom recupera de la profitorii-trădători aliaţi cu toţi borfaşii, ridicaţi ca o spumă a neruşinării deasupra apelor tulburate, chiar cu acest scop, tocmai de către ei înşişi?
Răspunde tu spirit românesc, curat, tradiţional-cumpătat, plin de înţelepciune şi purtător al bunelor orânduieli creştine, dacă încă mai eşti prezent în mijlocul nostru, că eu, umil slujbaş al corectitudinii şi legalitatii de o viaţă, nu mai pot găsi acest raspuns!

Dar nici nu pot uita sau ezita a spune: Doamne, ajută!

Căci ce poate fi mai sigur decât cuvântul lui Dumnezeu:
“Nu vă răzbunaţi singuri, iubiţilor, ci lăsaţi loc mâniei (lui Dumnezeu), căci scris este: "A Mea este răzbunarea; Eu voi răsplăti, zice Domnul" (Romani 12:19).


Niciun comentariu: